Svaret kommer: De behöver en teknisk utvärdering av min MacBook Pro och alla tidigare ärendenummer och serienummer på produkter. Det här skapar ju ännu mer problem för den ”lilla” människan. Alla processer Apple utsätter sina kunder för, stjäl ju tid från den dagliga verksamheten.

Tillbaka till Episode 10

Istället erbjuder jag Apple möjligheten att ta över min MacBook Pro – helt gratis. Den har inget värde för mig. Det är en söndrig trasig tingest, som Apple skulle behöva titta djupare in på. Det är efter Apple´s egna uppdateringar som den blivit förstörd och det skulle kunna vara intressant för Apple att ta reda på hur det har gått till. Däremot undrar jag fortfarande: Hur ska Apple ersätta mig som kund?

Här kommer Apples policies in i bilden. Hur fungerar dom för dig som kund?

Jo, Apple lägger bevisbördan på dig som kund.

Men om Apple hade varit ett företag som Nike eller VOLVO – Hur hade dom nu gjort? Jo Nike hade vid klagomål om onormalt slitage på en sko gjort det som är naturligt: Man hade ersatt kunden med en ny sko. VOLVO hade om en airbag inte fungerat på en bilmodell – kallat tillbaka bilarna och åtgärdat felet.

Vad gör Apple – Jo, de hänvisar till sina policies.

Så vad säger Apple nu då?

Till Episode 12