Vad gör Apple – Jo, de hänvisar till sina policies.

Så vad säger Apple nu då?

Tillbaka till Episode 11

Jo -du som kund ska lämna in din Mac på teknisk felsökning hos en auktoriserad Apple verkstad. Nu kanske du undrar: Vem ska då betala för denna felsökning – Jo, lotten faller på dig som kund!

Men vänta lite nu?!?

Du som kund vill ju inte undersöka något som du anser är slut/trasigt/över. Så vems felsökning är det då du betala? Jo – Apples felsökning…

Du ska ta din tid och lägga dina pengar på att felsöka fel som ser ut att vara Apples egna.

Apples policies säger: Inga beslut tas om ersättning eller Goodwill innan felet bekräftats. Så du behöver betala ca: 500 kr i en felsökningsavgift, för att kunna bli ersatt. I mitt fall blev blev det så att jag gjorde felsökningen bara för att komma vidare med problematiken.

Fel upptäcktes på maskinen.

Apple meddelar att de ska ersätta mig som kund! (På vilket sätt undrar kanske du?)

Till Episode 13